Zrozumienie typowego i atypowego rozwoju sensoryczno-motorycznego jako przewodnik dla rozumowania klinicznego we wczesnej interwencji


Kurs pomagający zrozumieć typowego i atypowego rozwoju sensoryczno-motorycznego
ROZPOCZĘCIE KURSU:
30 sierpnia 2021
CZAS TRWANIA:
4 Dni
TERMINY ZJAZDÓW:
  • 30.8-2.9.2021
ID:
TA-2021

Regulamin kursu

WPISOWE:

499zł* płatne przy aplikowaniu na kurs

CENA
2,499.00 

PROWADZĄCY:

Liana Milioti starszy wykładowca NDT-Bobath EBTA
Liana Milioti
WYKŁADOWCA NDT-BOBATH
Atmatzakis Kyriakos
Atmatzakis Kyriakos
WYKŁADOWCA NDT-BOBATH

Adres

Kraków Polska   Pokaż mapę

Kategorie

Fizjoterapia

„Zrozumienie typowego i atypowego rozwoju sensoryczno-motorycznego jako przewodnik dla rozumowania klinicznego we wczesnej interwencji”

DLA KOGO JEST TEN KURS?

Kurs skierowany jest do fizjoterapeutów, terapeutów zajęciowych oraz neurologopedów prowadzących terapię w pediatrii i planujących podjęcie pracy z niemowlętami (dziećmi w wieku 0-12 miesięcy).

CEL KURSU:

Kurs koncentruje się na poznaniu i analizie typowego i atypowego rozwoju sensoryczno-motorycznego dzieci z uwzględnieniem rozwoju małej i dużej motoryki. Celem kursu jest przekazanie terapeutom pracującym z dziećmi w wieku od 0 do 2 lat podstawowej wiedzy teoretycznej i praktycznej w tym zakresie oraz zrozumienie rozwoju sensomotorycznego z uwzględnieniem rozwoju motoryki małej i dużej, a także poznanie podstawowych mechanizmów wpływających na typowy i atypowy rozwój dzieci.

FORMAT KURSU:

Kurs składa się z zajęć teoretycznych (wykłady), zajęć praktycznych (warsztaty), studia przypadków (rozwiązywanie problemów „solving”), ocenie na żywo oraz pokazów terapii, a także dyskusji.

Na czas zajęć praktycznych potrzebna będzie odpowiednia odzież oraz lalka treningowa.

PO ODBYCIU KURSU UCZESTNICY ZYSKAJĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Rozpoznawania głównych zaburzeń rozwojowych obserwowanych u dzieci w wieku od 0 do 2 lat.
  • Zrozumienia wszystkich aspektów typowego rozwoju i interakcji między nimi.
  • Zrozumienia roli systemów sensorycznych w rozwoju motorycznym.
  • Rozpoznawania głównych czynników i mechanizmów wpływających na typowy i nietypowy rozwój.
  • Zidentyfikowania kolejności zdarzeń w typowym rozwoju.
  • Zrozumienie zależności między rozwojem małej i dużej motoryki oraz motoryki oralnej.
  • Określenia na podstawie obserwacji niemowlęcia, czy jego rozwój motoryczny jest adekwatny do wieku.
  • „Prognozowania” konsekwencji wystąpienia nieprawidłowego napięcia mięśniowego w przyszłości.
  • Stosowania podstawowych zasad oceny rozwoju dzieci w wieku od 0 do 2 lat.
  • Umiejętność, jak wykorzystać wyniki oceny do ustalenia odpowiednich, znaczących i realistycznych celów funkcjonalnych w terapii oraz do skonstruowania skutecznego planu interwencji terapeutycznej.
  • Umiejętność poinstruowania rodziców dziecka, pokazując sposoby właściwej pielęgnacji i opieki oraz doboru odpowiednich sprzętów pomocnych w codziennej pielęgnacji dziecka.

 

HARMONOGRAM ZAJĘĆ:

Szczegółowy program dzienny zostanie przekazany uczestnikom na 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.