Wspomaganie dzieci z trudnościami w jedzeniu


wspomaganie-dzieci-z-trudnosciami-w-jedzeniu
ROZPOCZĘCIE KURSU:
26 października 2019
CZAS TRWANIA:
8 godzin
ID:
WDT

Regulamin Kursu

WPISOWE:

100 zł do 15.09.2019

CENA
350.00 
Brak wolnych miejsc

PROWADZĄCY:

zuzanna-antecka-dietetyk-psycholog
Zuzanna Antecka
Dietetyk - Psycholog

Adres

Królowej Jadwigi 101A, Kraków   Pokaż mapę

TRUDNOŚCI W JEDZENIU U DZIECKA – PERSPEKTYWA
PSYCHOLOGICZNA. JAK WSPIERAĆ RODZICÓW I DZIECKO?

UCZESTNICY: kurs skierowany jest do wszystkich specjalistów pracujących z dziećmi z trudnościami w jedzeniu i rodzicami dzieci z trudnościami w jedzeniu (psychologów, logopedów, neurologopedów, terapeutów karmienia, dietetyków, fizjoterapeutów). Na kurs zapraszam zarówno osoby aktualnie pracujące z dziećmi z trudnościami w jedzeniu jak i szkolące się w tym kierunku

CEL SZKOLENIA: Pokazanie trudności w jedzeniu u dziecka z perspektywy rodzica. Nawet najlepsza terapia jest krótkotrwała i przynosi niewielkie efekty, jeżeli nie będzie kontynuowana przez rodzica w domu. Zaopiekowany i wsparty (pod względem emocjonalnym ale też intelektualnym) rodzic będzie w stanie wspierać swoje dziecko również poza gabinetem i kontynuować zalecenia w domu.

TEMATYKA PORUSZANA NA SZKOLENIU:

  • Żywienie z perspektywy psychologicznej – dlaczego jedzenie bywa skomplikowane?
  • Odżywienie i odżywianie – co jest priorytetem w żywieniu dziecka?
  • Wpływ naszej psychiki, emocji na odczuwanie jedzenia
  • Kompetencje rodzica i dziecka w żywieniu
  • Psychologiczne i behawioralne przyczyny niejedzenia u dzieci
  • Atmosfera w czasie posiłku, emocje pojawiające się przy jedzeniu – czego uczy się dziecko, jak wpływają na apetyt u dziecka
  • Terapia karmienia – efekty psychologiczne
  • Wspieranie rodzica dziecka z trudnościami w jedzeniu:
  • zrozumienie perspektywy rodzica
  • lęk, frustracja, złość – skąd się biorą te emocje
  • co pomaga rodzicowi zmienić podejście
  • poczucie winy – blokada zmian
  • Zalecenia dla rodzica – jak je formułować, by zostały wprowadzone w życie
    (podstawy dialogu motywacyjnego)

Brak wolnych miejsc