PROWADZĄCY:
Liana Milioti
WYKŁADOWCA NDT-BOBATHEirini Moysoglou
TERAPEUTA NDT-BOBATHAdres
Kraków Polska Pokaż mapęPROGRAM DZIENNY: 09:00 – 17:00. W programie dwie 30-minutowe przerwy kawowe (10:30 – 11:00 i 15:00 – 15:30) oraz godzinna przerwa obiadowa (12:30 – 13:30). W zależności od dynamiki zespołu czas przerwy można skrócić.
DLA KOGO JEST TEN KURS ?
Kurs skierowany jest do fizjoterapeutów dziecięcych i terapeutów zajęciowych, logopedów i neurologopedów którzy pracują z pacjentami z porażeniem mózgowym i innymi zaburzeniami rozwojowymi.
CEL KURSU:
Zaprojektowanie skutecznego planu leczenia dla osiągnięcia określonego celu funkcjonalnego, który ma zwiększyć udział dziecka w jego codziennym życiu, wymaga przeanalizowania sposobu realizacji tego zadania, uwzględniając wszystkie elementy: motoryczne, sensoryczne, zmienne poznawcze, złożoność zadań i warunki środowiskowe.
Celem czterodniowego seminarium jest umożliwienie uczestnikom pogłębienia procesu selekcji i szczegółowej analizy celu funkcjonalnego oraz wdrożenia najefektywniejszej interwencji strategicznej prowadzącej do jego osiągnięcia.
Uczestnicy będą zagłębiać się szczegółowo w interakcję między motorycznymi, sensorycznymi, percepcyjnymi i poznawczymi komponentami celu funkcjonalnego, zarówno między sobą, jak i ze środowiskiem, w którym funkcja jest wykonywana.
Seminarium to podkreśla złożoność elementów funkcji i potrzebę systematycznego przygotowywania jej poszczególnych elementów poprzez wykonywanie i ćwiczenie innych funkcji.
FORMAT KURSU:
Kurs jest prowadzony przez dwóch instruktorów, terapeutkę zajęciową (OT) i fizjoterapeutkę (PT) i obejmuje wykłady, pokazy wideo, pracę grupową między uczestnikami, ćwiczenia z pacjentami, pokazy na żywo i dyskusje.
Na czas zajęć praktycznych potrzebna będzie odpowiednia odzież.
PO UKOŃCZENIU KURSU UCZESTNICY ZDOBĘDĄ WIEDZĘ JAK:
- Zidentyfikować kroki wymagane do ukończenia analizy funkcji.
- Rozpoznawać poszczególne elementy określonych funkcji z naciskiem na interakcję pomiędzy układami: motorycznnym, sensorycznym, percepcyjnym i poznawczym oraz między nimi, a środowiskiem.
- Powiązać poszczególne elementy aktywności funkcjonalnej dziecka z ograniczeniami jego uczestnictwa.
- Postępować zgodnie z odpowiednią procedurą wyboru odpowiedniego celu funkcjonalnego dla każdego dziecka, na określony czas i określone środowisko.
- Wykorzystać wyniki analizy, aby określić najbardziej odpowiednie i efektywne strategie osiągnięcia określonych celów funkcjonalnych.
- Zastosować odpowiednie techniki do skutecznego przygotowania kontroli motorycznej i systemów sensorycznych zaangażowanych w osiągnięcie celu funkcjonalnego.
- Skonfigurować warunki do symulacji środowiska poprzez zabawę w celu przećwiczenia niezbędnych elementów funkcji.
- Ułatwić korzystanie z funkcji w codziennych czynnościach.
- Zapewnić warunki do wykonywania tej funkcji w różnych środowiskach poprzez zastosowanie odpowiednich adaptacji i urządzeń wspomagających.
HARMONOGRAM ZAJĘĆ:
Szczegółowy program dzienny zostanie przekazany uczestnikom na 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.