Neurogenoaspekt w diagnozie i terapii logopedycznej


kurs cechy dysmorficzne w diagnozie
ROZPOCZĘCIE KURSU:
11 maja 2024
CZAS TRWANIA:
1 dzień
TERMINY ZJAZDÓW:
  • 11.5.2024
ID:
NWDTL-2024

Regulamin kursu

WPISOWE:

400 zł płatne przy aplikowaniu na kurs

CENA
900.00 

PROWADZĄCY:

Kamila Czarnik wykładowca
Kamila Czarnik
Neurologopeda kliniczny

Adres

Kraków   Pokaż mapę

Kategorie

Aktualne , Neurologopedia

NAZWA KURSU: Neurogenoaspekt w diagnozie i terapii logopedycznej (małe dziecko 0-2 r.ż).

TERMIN: 11.05.2024

DLA KOGO: Kurs skierowany jest do logopedów, neurologopedów, fizjoterapeutów, terapeutów zajęciowych

MIEJSCE: Kraków

LICZBA: ograniczona

CZAS TRWANIA: 12 godzin dydaktycznych

CENA: 900 zł

WPISOWE: 400 zł płatne przy aplikowaniu na kurs (wpisowe nie podlega zwrotowi w przypadku rezygnacji z kursu).

PROWADZĄCA: dr n. hum. Kamila Czarnik

 

OPIS KURSU :

Celem szkolenia jest przybliżenie uczestnikom zagadnień związanych z diagnozą i terapią logopedyczną/neurologopedyczną pacjenta najmłodszego ze szczególnym zwróceniem uwagi na dojrzałość neurologiczną i symptomy ryzyka nieprawidłowego rozwoju. W przebiegu spotkania prowadząca zaprezentuje propozycję dokładnej diagnostyki pacjenta od pierwszych dni życia ze szczególnym zwróceniem uwagi na cechy dysmorficzne, badanie odruchów i odruchowych reakcji oralnych oraz analizę dokumentacji medycznej. W kolejnej części na podstawie analizy wybranych przypadków omówi propozycje działań terapeutycznych, które zastosowała w przebiegu pracy z pacjentem.

PROGRAM:

  1. Neurogenoaspekt w istocie wywiadu (rozmowa z rodzicem, dokumentacja medyczna)
  2. Badanie pacjenta:
  3. Odruchy neurologiczne (stopa, dłoń)
  4. Analiza cech dysmorficznych: ✓ Jamy ustnej ✓ Nosa ✓ Ucha ✓ Dłoni ✓ Stóp
  5. Ocena odruchowych reakcji oralnych
  6. Omówienie procesu terapeutycznego pacjentów z wybranymi zespołami wad wrodzonych na podstawie study case:
  • o studium przypadku pacjenta z dysfagią w fazie preoralnej, oralnej i faryngalnej (analiza dwóch przypadków – mutacja w genie NBAS oraz dziecko z rurką tracheostomijną, sondą nosowo-żołądową – bez rozpoznania medycznego)
  • o studium przypadku pacjenta ze znacznym opóźnieniem psychoruchowym, bez reakcji na bodźce słuchowe i wzrokowe (mutacje w genie IQSEC )
  • o studium przypadku pacjenta z rozszczepem krtani, tchawicy, wargi, wyrostka zębodołowego, podniebienia miękkiego i twardego (Opitz – G syndrome)
  • o praca z pacjentem z makroglosią (BWS).

Podczas Kursu zapewniamy:

  • przerwy kawowe, przekąski, napoje,
  • lunch,
  • bezpłatny parking.