Cechy dysmorficzne w diagnozie i terapii logopedycznej pacjenta z zespołem wad wrodzonych


kurs cechy dysmorficzne w diagnozie
ROZPOCZĘCIE KURSU:
7 października 2023
CZAS TRWANIA:
1 dzień
TERMINY ZJAZDÓW:
  • 07.10.2023
ID:
CDWDTL-2023

Regulamin kursu

WPISOWE:

400 zł płatne przy aplikowaniu na kurs

CENA
820.00 
Brak wolnych miejsc

PROWADZĄCY:

Kamila Czarnik wykładowca
Kamila Czarnik
Neurologopeda kliniczny

Adres

Kraków   Pokaż mapę

Kategorie

Neurologopedia

Cechy dysmorficzne w diagnozie i terapii logopedycznej pacjenta z zespołem wad wrodzonych (małe dziecko 0-2 r.ż)

 

TERMIN: 07.10.2023

DLA KOGO: Kurs skierowany jest do logopedów, neurologopedów, fizjoterapeutów, terapeutów zajęciowych

MIEJSCE: Kraków

LICZBA: ograniczona

CZAS TRWANIA: 12 godzin dydaktycznych

CENA: 820 zł

WPISOWE: 400 zł płatne przy aplikowaniu na kurs (wpisowe nie podlega zwrotowi w przypadku rezygnacji z kursu).

PROWADZĄCA: dr n. hum. Kamila Czarnik

 

OPIS KURSU :

Celem szkolenia jest przybliżenie uczestnikom zagadnień związanych z terapią logopedyczną/neurologopedyczną pacjentów z zespołami wad wrodzonych.

Podczas kursu przedstawiony zostanie katalog cech dysmorficznych, odpowiednio przyporządkowanych do obserwowanego obszaru ciała człowieka.

Zaprezentowany zostanie również sposób przeprowadzenia wywiadu i badania pacjenta oraz na podstawie wybranych przypadków zostaną omówione propozycje działań terapeutycznych w przebiegu pracy działań z pacjentem.

PROGRAM:

  • Wprowadzenie do tematyki dysmorfologii.
  • Omówienie wskazań do pogłębienia diagnostyki genetycznej pacjenta.
  • Badanie pacjenta:
  • Wywiad
  • Badanie, w tym analiza cech dysmorficznych:

✓ Jamy ustnej

✓ Nosa

✓ Ucha

✓ Dłoni

✓ Stóp

  • Omówienie procesu terapeutycznego pacjentów z wybranymi zespołami wad wrodzonych na podstawie study case:
  • mutacje w genie NBAS – studium przypadku pacjenta z dysfagią w fazie preoralnej, oralnej i faryngalnej,
  • mutacje w genie IQSEC – studium przypadku pacjenta ze znacznym opóźnieniem psychoruchowym, bez reakcji na bodźce słuchowe i wzrokowe,
  • SLOS – przykład pracy z pacjentem z dysfagią, pogłębionym tyłozgryzem i zapadającym się językiem,
  • Opitz – G syndrome – studium przypadku pacjenta z rozszczepem krtani, tchawicy, wargi, wyrostka zębodołowego, podniebienia miękkiego i twardego
  • Zespół de Grouch’ego – analiza przypadku pacjentki z niedosłuchem do wczesnej stymulacji funkcji pokarmowych i wsparcia rozwoju mowy,
  • BWS – praca z pacjentem z makroglosią.

Podczas Kursu zapewniamy:

  • przerwy kawowe, przekąski, napoje,
  • lunch,
  • bezpłatny parking.
Brak wolnych miejsc