Zrozumienie potrzeb wcześniaka: klucz do skutecznego karmienia – podsumowanie kursu

Zrozumienie potrzeb wcześniaka: klucz do skutecznego karmienia – podsumowanie kursu

W sobotę 23.03 odbyła się VI edycja szkolenia Marty Karwot-Pięta (neurologopeda, terapeuta karmienia, wykładowca) oraz Joanny Kupczak (fizjoterapeuta neonatologiczny) – „Karmienie wcześniaka na oddziale neonatologicznym”.

Szkolenie „Karmienie wcześniaka na oddziale neonatologicznym” zostało opracowane z myślą o naszej placówce – Fizjomed Academy. Od 2019 roku, każdego roku pojawia się w naszym harmonogramie i każdorazowo cieszy się dużym zainteresowaniem.

W tegorocznej edycji szkolenia wzięło udział 21 osób, wśród których znaleźli się neurologopedzi, logopedzi, fizjoterapeuci, doradcy laktacyjni i położne. Każda z tych grup specjalistów jest potrzebna większości wcześniakom w pierwszych dniach ich życia.

Oddech, żywienie, rozwój: kompleksowe podejście do karmienia wcześniaka

Centralnym punktem szkolenia było poświęcenie szczególnej uwagi, wczesnym doświadczeniom wcześniaków w obszarze oralnym. Różnorodne doświadczenia w tej sferze (m.in. wentylacja, wspomaganie oddechu, intubacja itd.) mogą mieć istotny wpływ na późniejsze karmienie i rozwój dziecka.

Jeżeli interesuje cię temat traumy, w naszej ofercie polecamy szkolenie z psychotraumatolożką Małgorzatą TchurzTrudności w jedzeniu z perspektywy potencjalnie traumatycznego doświadczenia. Rola podejścia opartego na relacjach  

Proces karmienia wcześniaka to nie tylko kwestia fizjologiczna, ale także emocjonalna i rozwojowa. Dziecko stopniowo, krok po kroku, przy wsparciu specjalistów, uczy się zdobywać kolejne umiejętności, takie jak samodzielne oddychanie, przyjmowanie pokarmów, rozwijanie czucia swojego ciała czy koordynacja ruchowa.

Niezwykle istotne jest również zauważenie, że proces karmienia wcześniaka jest często długotrwały i wymaga indywidualnego podejścia. Prowadzące, które na co dzień wspierając wcześniaki na OION w szpitalu, wielokrotnie podkreślały jak ważna jest jednostkowa analiza i indywidualna ocena możliwości każdego dziecka. Tylko w ten sposób można dostosować właściwe strategie karmienia do potrzeb i zdolności rozwojowych niemowlęcia.

Udział w szkoleniu „Karmienie wcześniaka na oddziale neonatologicznym” przygotowuje uczestników, do II modułu kursu, który odbywa się w szpitalu na oddziale neonatologicznym.

Szkolenie rozwijające – „Karmienie wcześniaka na oddziale neonatologicznym – warsztat praktyczny”zobacz program

Zobacz podsumowanie poprzedniej edycji szkolenia: https://fizjomedacademy.pl/praktyczne-podejscie-do-karmienia-wczesniaka-na-oddziale-neonatologicznym/

Opinie uczestników:

  • „Bardzo wartościowe spotkanie wielu specjalistów i różnych perspektyw.”
  • „Dziękuję za to spotkanie. Było warto!”
  • Dużo cennych i praktycznych informacji.”
  • Otrzymałam odpowiedź na każde pytanie. Dużo wątpliwości zostało rozwianych. Dobra dawka wiedzy i praktyki.”
  • „Szkolenie zmusza do refleksji nad działaniem podejmowanym wobec wcześniaków. Wyposaża w praktyczne umiejętności.”
  • „Dzięki szkoleniu poszerzyłam swoją wiedzę.”
  • Dużo praktycznych porad.”
  • Szkolenie uzupełniło moją wiedzę.”
  • „Bardzo wartościowe szkolenie, wspaniałe Prowadzące. Dziękuję za ten wspólny czas i całego serca polecam!”
  • Dużo cennych wskazówek praktycznych.”
  • Szkolenie przerosło moje oczekiwania.”
  • „Bardzo praktyczne szkolenie w świetnej atmosferze. Bez owijania przedstawione jak wygląda praca na oddziale z wcześniakami – tego potrzebowałam.”

Inne szkolenia z autorkami szkolenia:

  • „Karmienie wcześniaka po wypisie – trudności i wyzwania nie tylko terapeutyczne” (Marta Karwot-Pięta) – brak terminu
  • Karmienie wcześniaka na oddziale neonatologicznym – warsztat praktyczny” (Marta Karwot-Pięta, Joanna Kupczak) – brak terminu

W ofercie szkoleniowej Fizjomed Academy na rok 2023/2024 znajdziecie więcej szkoleń poświęconych wcześniakom:

11.05 – Zaburzenia widzenia w uszkodzeniu OUN u dzieci, prowadząca dr n.med.Agnieszka Rosa

29-30.06 – Zależności struktury i funkcji w terapii logopedycznej prowadzące: Magdalena Czajkowska, Ma galena Klimaszewska

7-8.09 – Dysfagia pediatryczna – diagnostyka i terapia” prowadząca Anna Maria Pękacka-Egli

14-15.09Zintegrowany trening pisania SIhand, prowadząca dr n.med.Agnieszka Rosa

4-5.10Trudności w jedzeniu z perspektywy potencjalnie traumatycznego doświadczenia. Rola podejścia opartego na relacjach, prowadząca Małgorzata Tchurz

18-19.10 – Wczesna diagnoza rozwojowa i ocena funkcjonalna: od rozpoznania do rozwiązań terapeutycznych i ich ewaluacji. Dzieci urodzone przedwcześnie i z wczesnym uszkodzeniem mózgu, prowadząca Liliana Klimont