Kiedy rośnie brzuszek: Rozwój układu pokarmowego z perspektywy pediatry, neurologopedy i osteopaty.

Kurs kiedy rośnie brzuszek

Marta Karwot-Pięta
Neurologopeda - Wykładowca

Kraków   Pokaż mapę

Kiedy Rośnie Brzuszek: Rozwój układu pokarmowego z perspektywy pediatry, neurologopedy i osteopaty.

DATA: 02.12.2023

DLA KOGO: dla logopedów, neurologopedów, pediatrów, fizjoterapeutów

MIEJSCE: FIZJOMED ACADEMY, Kraków

ILOŚĆ MIEJSC: ograniczona

CZAS TRWANIA: 1 dzień

CENA: 1000 zł

WPISOWE: 400 zł/os płatne przy aplikowaniu na kurs (wpisowe nie podlega zwrotowi w przypadku rezygnacji z kursu).

Autorskie szkolenie Kiedy Rośnie Brzuszek: Rozwój układu pokarmowego z perspektywy pediatry, neurologopedy i osteopatypoświęcone jest problemom zdrowia dzieci, zwłaszcza w kontekście trudności związanych z jedzeniem, rozwijaniem się oraz komfortem maluchów. To interdyscyplinarne szkolenie, łączy wiedzę i doświadczenie trzech renomowanych specjalistów: pediatry – Izabeli Jastrzębskiej, neurologopedy – Marty Karwot-Pięta oraz osteopaty – Marka Mrowca.

Szkolenie, z racji podejmowanego tematu skierowane jest do szerokiej grupy odbiorców. Udział w nim mogą wziąć zarówno terapeuci, specjaliści na co dzień pracujący z niemowlętami, pielęgniarki, ale także lekarze m.in. pediatrzy. Udział w kursie to idealna okazja do poznania zalet wielopłaszczyznowej współpracy, do zdobycia cennych informacji i wskazówek, które pozwolą jeszcze lepiej rozumieć, diagnozować dzieci i wspierać ich w zdrowym rozwoju.

Program 1dniowego szkolenia został podzielony na 3 bloki – blok pediatryczny, neurologopedyczny i osteopatyczny.

1. Blok pediatryczny – lek. Izabela Jastrzębska – lekarz pediatra, lekarz medycyny sportowej.

• Kolka niemowlęca – aspekty medyczne
  • Medyczne przyczyny niechęci do jedzenia u niemowląt oraz starszych dzieci.
  • Refluks żołądkowo-przełykowy u niemowląt. Objawy, diagnostyka i leczenie.
  • Alergia pokarmowa u niemowląt. Objawy, diagnostyka i leczenie.
  • Zakażenie pasożytnicze u dzieci. Objawy, diagnostyka i leczenie.

1. Blok neurologopedyczny – Marta Karwot – Pięta – neurologopeda, terapeuta karmienia, wykładowczyni. Pomysłodawczyni koncepcji FIZJOMED EAT realizowanej w Fizjomed Prywatne Centrum Osteopatii i Fizjoterapii, współautorka szkolenia „Karmienie wcześniaka na oddziale neonatologicznym” , „Karmienie wcześniaka na oddziale neonatologicznym – warsztat praktyczny” oraz „Wcześniak: od narodzin po przedszkole – terapia i rozwój zmysłowy”. Autorka szkolenia „Karmienie wcześniaka po wypisie – trudności i wyzwania nie tylko terapeutyczne”. Więcej o prowadzącej – Tu.

Zagadnienia:

• Objawy zaburzeń karmienia u dziecka z cofaniem treści pokarmowej (noworodek, niemowlę, starszak).
  • Emocjonalny wymiar karmienia dziecka z refluksem- wsparcie rodzica i dziecka.
  • Współpraca z innymi specjalistami.
  • Jak dostosować karmienie (akcesoria, pozycje, rytm dnia itd.)

• Blok osteopatyczny – Marek Mrowiec – osteopata na co dzień współpracujący z Fizjomed Prywatne Centrum Osteopatii i Fizjoterapii, gdzie prowadzi indywidualne konsultacje i terapie osteopatyczne dla noworodków, niemowląt i starszych dzieci. Współtworzy projekt Fizjomed Eat, oferując kompleksowe wsparcie terapeutyczne dla dzieci mających trudności z przyjmowaniem pokarmów na różnym etapie rozwoju. Współpracuje z neurologopedami, logopedami, doradcami certyfikowanymi, pediatrami oraz fizjoterapeutami pediatrycznymi.

Zagadnienia:

• Wprowadzenie do osteopatii – filozofia i możliwe kierunki współpracy.
  • Refluks żołądkowo – przełykowy – możliwe przyczyny i leczenie w ujęciu osteopatycznym.
  • Kolki niemowlęce – przyczyny i leczenie w ujęciu osteopatycznym.
  • Wzmożony niepokój u dziecka – trudności regulacyjne.

W skrócie – jaką wiedzę zdobędziesz uczestnicząc w szkoleniu „Kiedy Rośnie Brzuszek: Rozwój układu pokarmowego z perspektywy pediatry, neurologopedy i osteopaty

1. Dowiesz się, jakie medyczne aspekty wpływają na kolki niemowlęce i jak pomóc maluchom w radzeniu sobie z nimi.
  2. Co może wpływać na brak apetytu u najmłodszych i jakie medyczne aspekty leżą u jego podstaw.
  3. Poznasz objawy, diagnostykę i możliwości leczenia refluksu u niemowląt.
  4. Jakie są objawy alergii pokarmowej u niemowląt, w jaki sposób ją diagnozować i leczyć.
  5. Jakie są objawy, jak diagnozować i leczyć zakażenia pasożytnicze u dzieci.
  6. Co może świadczyć o zaburzeniu karmienia u dzieci – co jest charakterystyczne dla noworodków, niemowląt i starszych dzieci.
  7. W jaki sposób wspierać emocjonalnie rodziców i dzieci w obliczu problemów z jedzeniem związanych z refluksem.
  8. Dlaczego warto współpracować z innymi
  9. Otrzymasz praktyczne wskazówki, jak dostosować karmienie dzieci, w tym wybór akcesoriów, pozycji i rytmu dnia.
  10. Być może poznasz lub usystematyzujesz swoją wiedzę o osteopatii. Dowiesz się na czym polega, jaka jest jej filozofia i dlaczego warto współpracować z osteopatą.
  11. Poznasz osteopatyczne podejście do refluksu żołądkowo-przełykowego, w tym jego przyczyny i metody leczenia.
  12. W jakich, charaktystycznych dla danego okresu rozwojowego dziecka dysfunkcjach czy problemach, osteopatia może być pomocna. Omówione zostaną m.in. kolki i wzmożony niepokój.

To pierwsze takie szkolenie w Fizjomed Academy, które połączy wiedzę medyczną, praktyczne podejście z gabinetu neurologopedy oraz holistyczną metodę – osteopatię.

Ta interdyscyplinarna perspektywa, pozwoli na kompleksowe spojrzenie na dziecko. Co więcej, nie wykluczając żadnego ogniwa terapeutycznego, a utrzymując je na równym poziomie jako wsparcie.

Udział w szkoleniu „Kiedy Rośnie Brzuszek: Rozwój układu pokarmowego z perspektywy pediatry, neurologopedy i osteopatyto wyjątkowa okazja, aby w pełni zrozumieć i rozwiązać najważniejsze aspekty rozwoju układu pokarmowego u niemowląt. Wspólna praktyka pediatry, neurologopedy i osteopaty pozwoli na uzupełnienie waszej wiedzy i umiejętności, co przyczyni się do jeszcze lepszej pracy w waszych gabinetach.

Korzyści płynące z uczestnictwa w tym szkoleniu są ogromne. Będziecie mogli dostarczyć kompleksową opiekę swoim małym pacjentom, lepiej rozpoznawać problemy z brzuszkiem i buzią, a także skuteczniej planować terapię. To klucz do doskonałej pracy w terapeutycznej opiece nad dziećmi.

Podczas kursu zapewniamy:

• materiały szkoleniowe,
  • przerwy kawowe, przekąski, napoje,
  • lunch,
  • bezpłatny parking.