PROWADZĄCY:
Marta Karwot-Pięta
Neurologopeda - WykładowcaJoanna Kupczak
Fizjoterapeutka neonatologiczna, terapeuta NDT BobathAdres
Kraków Pokaż mapęKARMIENIE WCZEŚNIAKA NA ODDZIALE NEONATOLOGICZNYM
DLA KOGO: Neurologopedzi, logopedzi, fizjoterapeuci, terapeuci zajęciowi, pielęgniarki, lekarze, doradcy laktacyjni
METODY PRACY: filmy, praktyka, opisy przypadków
Prosimy uczestników o przyniesienie lalek do ćwiczeń.
KIEDY: 28.09.2024
MIEJSCE: Kraków
ILOŚĆ OSÓB: 20
CZAS TRWANIA: 09:00 – 18:00
CENA: 1200 zł/os
WPISOWE: 500 zł płatne przy aplikowaniu na kurs (wpisowe nie podlega zwrotowi w przypadku rezygnacji z kursu).
PROWADZĄCE: Marta Karwot-Pięta, Joanna Kupczak
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do sprawdzenia relacji z poprzednich edycji https://fizjomedacademy.pl/karmienie-wczesniaka-na-oddziale-neonatologicznym-podsumowanie/ oraz relacji wideo
OPIS KURSU:
Wydaje się, że nie ma nic bardziej naturalnego niż jedzenie. Niestety w przypadku dziecka urodzonego przedwcześnie, nie jest to ani naturalne, ani łatwe.
Na kursie postaramy się odpowiedzieć na pytania: dlaczego jedzenie doustne jest tak naprawdę „wisienką na torcie” i co trzeba przygotować wcześniej, żeby się udało?
Dlaczego „stymulacja odruchu ssania” jest wyzwaniem, z którym zmierzyć się mogą nieliczni i co zaproponować wcześniej lub zamiast niej?
Dlaczego bez oddechu nie ma jedzenia i co zrobić, żeby go wspierać?
Dlaczego akcesoria i sprzęty ratujące życie wcześniakowi mogą mieć degradujący wpływ na jego późniejszy rozwój sensomotoryczny?
Dlaczego nie ma idealnego smoczka i idealnej butelki?
Co to znaczy „stabilna – mobilność” /„mobilna – stabilność” i dlaczego wymagana jest do karmienia?
Czy są standardy dotyczące karmienia na OION i dlaczego tak trudno je wprowadzić?
Chcemy również dodać, że program kursu jest autorski, przygotowany przez doświadczone i znane w środowisku terapeutki przez co jest bardzo atrakcyjny i wyjątkowy. Kopiowanie, powielanie, używanie w celach komercyjnych jest niedozwolone.
PORUSZANE ZAGADNIENIA:
- Wentylacja – metody wsparcia oddechu i jej wpływ na późniejsze karmienie.
- Wczesne doświadczenia oralne w oddziale intensywnej terapii (intubacja/sonda/benzyna).
- Terapia oddechowa/trening oddechowy, jako element terapii karmienia.
- Pozycjonowanie wcześniaka do karmienia.
- Ocena gotowości do karmienia doustnego.
- Stymulacja czy wspieranie procesu karmienia.
- Pobieranie pokarmu przez wcześniaka – analiza składowych, różne wzorce, dostosowanie strategii.
- Planowanie terapii.
- Rzeczywistość oddziału jako czynnik dezorganizujący strategie terapeutyczne.