PROWADZĄCY:
Liana Milioti
WYKŁADOWCA NDT-BOBATHAtmatzakis Kyriakos
WYKŁADOWCA NDT-BOBATHAdres
Kraków Polska Pokaż mapęKategorie
FizjoterapiaPROGRAM DZIENNY: 09:00 – 17:00. W programie dwie 30-minutowe przerwy kawowe (10:30 – 11:00 i 15:00 – 15:30) oraz godzinna przerwa obiadowa (12:30 – 13:30). W zależności od dynamiki zespołu czas przerw można skrócić.
DLA KOGO JEST TEN KURS:
Kurs skierowany jest do fizjoterapeutów dziecięcych, terapeutów zajęciowych i logopedów, którzy pracują z niemowlętami i dziećmi z hipotonią.
CEL KURSU:
Terapeuci w swojej codzinnej praktyce zawodowej mają wielokrotnie do czynienia z dziećmi z zaburzeniami napiecia mięśniowego. Zdiagnozowanie, wczesne podjęcie interwencji oraz leczenie tego typu zaburzeń jest szczególnie trudne w pracy z niemowlętami. Kurs został stworzony, aby pomóc terapeutom w skuteczniejszym leczeniu niemowląt z hipotonią.
Celem tego 3-dniowego kursu, jest to, aby poprzez wykłady, dyskusje, pokazy na żywo i pokazy wideo, zbliżyć się do problemów niemowląt z hipotonią i ich rodzin. Uczestnicy będą mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat zaburzeń napięcia mięśniowego, hipotoniczności oraz sposobów interwencji w przypadku ich wystąpienia.
Analiza typowego rozwoju w porównaniu do odchyleń jakie występują u dziecka z hipotonią da uczestnikom odpowiednie podstawy do oceny niemowląt z hipotonią. Dzięki temu procesowi uczestnicy będą mogli wybrać odpowiedni cel funkcjonalny i wdrożyć najefektywniejszą strategię interwencji, aby go osiągnąć.
FORMAT KURSU:
Kurs jest prowadzony przez dwóch instruktorów NDT Bobath i obejmuje wykłady, pokazy wideo, pracę grupową między uczestnikami, pokazy na żywo i dyskusje.
Na czas zajęć praktycznych potrzebna będzie odpowiednia odzież oraz lalka treningowa.
PO ODBYCIU KURSU UCZESTNICY ZYSKAJĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- Rozpoznania głównych zaburzeń rozwojowych obserwowanych u niemowląt z hipotonią.
- Rozpoznania głównych czynników i mechanizmów wpływających na rozwój niemowlęcia z hipotonią.
- Ustalania, czy niemowlę jest hipotoniczne, na podstawie obserwacji i oceny.
- Prognozowania konsekwencji występujących zaburzeń napięcia mięśniowego w przyszłości.
- Zrozumienia, jak wykorzystać wyniki oceny do wyznaczenia odpowiednich, znaczących i realistycznych celów funkcjonalnych oraz skonstruowania skutecznego planu interwencji terapeutycznej.
- Poinstruowania rodziców dziecka, pokazując sposoby właściwej pielęgnacji i opieki oraz doboru odpowiednich sprzętów pomocnych w codziennej pielęgnacji dziecka z hipotonią.
HARMONOGRAM ZAJĘĆ:
• Szczegółowy program dzienny zostanie przekazany uczestnikom na 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.