Dziecko – terapeuta – rodzic. Wyjątkowe spotkanie z Zuzanną Antecką.

Po raz pierwszy w FIZJOMED ACADEMY!

„Trudności w jedzeniu u dziecka – perspektywa psychologiczna” to pierwsze szkolenie, które zostało zorganizowane w FIZJOMED Academy dla specjalistów logopedii, neurologopedii, dietetyków, psychologów, terapeutów karmienia, fizjoterapeutów pracujących na co dzień z dziećmi i ich rodzicami.

Prowadząca Zuzanna Antecka – dietetyk, psycholog, autorka bloga Szpinak robi blee skupiła się na aspekcie psychologicznym trudności w jedzeniu. Co ważniejsze, spotkanie było poświęcone wspieraniu rodzica, a nie tylko dziecka.

Rodzic, to pośrednie ogniwo pomiędzy dzieckiem a terapeutą. Niejednokrotnie zdarza się, że zupełnie nieświadomie jest on pomijany, a przecież odgrywa kluczową rolę w powodzeniu terapii. To on, przebywając z dzieckiem 24 godziny na dobę ma największy wpływ na kontynuowanie zaleceń z gabinetu. Właśnie jego rolę podczas jednodniowego szkolenia szczególnie podkreślała prowadząca.

Wśród kursantów znaleźli się logopedzi, neurologopedzi, terapeuci karmienia, dietetycy, którzy na co dzień pracują z najmłodszymi pacjentami i ich rodzicami. Dzięki temu spotkaniu mieli możliwość wymiany doświadczeń i spostrzeżeń, a także wzbogacili się o nowe spojrzenie i możliwości wspierania całych rodzin borykających się z problemami maluchów.

26 października 2019 poruszone zostały zagadnienia.

  • Żywienie z perspektywy psychologicznej – dlaczego jedzenie bywa skomplikowane?
  • Odżywienie i odżywianie – co jest priorytetem w żywieniu dziecka?
  • Wpływ naszej psychiki, emocji na odczuwanie jedzenia.
  • Kompetencje rodzica i dziecka w żywieniu.
  • Psychologiczne i behawioralne przyczyny niejedzenia u dzieci.
  • Atmosfera w czasie posiłku, emocje pojawiające się przy jedzeniu – czego uczy się dziecko, jak wpływają na apetyt u dziecka.
  • Terapia karmienia – efekty psychologiczne.
  • Wspieranie rodzica dziecka z trudnościami w jedzeniu: zrozumienie perspektywy rodzica, lęk, frustracja, złość – skąd się biorą te emocje, co pomaga rodzicowi zmienić podejście, poczucie winy – blokada zmian.
  • Zalecenia dla rodzica – jak je formułować, by zostały wprowadzone w życie (podstawy dialogu motywacyjnego).

Mamy nadzieję, że zdobyta wiedza owocuje w gabinetach jeszcze większym zrozumieniem, wsparciem i opieką!

Opinie naszych kursantów

„Świetnie przygotowana prowadząca, dobre jedzenie?”

„Uzyskałam odpowiedź na pytania z którymi zaczynałam kurs.”

„Nowe informacje, zapoznałam się z innym podejściem, zdobyłam inspiracje do pracy.”

„Przyszłam z konkretną potrzebą, którą mogłam wyrazić. Dostałam odpowiedź na wszystkie nurtujące mnie pytania.”