TRUDNOŚCI W JEDZENIU U DZIECKA – PERSPEKTYWA
PSYCHOLOGICZNA. JAK WSPIERAĆ RODZICÓW I DZIECKO?
UCZESTNICY: kurs skierowany jest do wszystkich specjalistów pracujących z dziećmi z trudnościami w jedzeniu i rodzicami dzieci z trudnościami w jedzeniu (psychologów, logopedów, neurologopedów, terapeutów karmienia, dietetyków, fizjoterapeutów). Na kurs zapraszam zarówno osoby aktualnie pracujące z dziećmi z trudnościami w jedzeniu jak i szkolące się w tym kierunku
CEL SZKOLENIA: Pokazanie trudności w jedzeniu u dziecka z perspektywy rodzica. Nawet najlepsza terapia jest krótkotrwała i przynosi niewielkie efekty, jeżeli nie będzie kontynuowana przez rodzica w domu. Zaopiekowany i wsparty (pod względem emocjonalnym ale też intelektualnym) rodzic będzie w stanie wspierać swoje dziecko również poza gabinetem i kontynuować zalecenia w domu.
TEMATYKA PORUSZANA NA SZKOLENIU:
- Żywienie z perspektywy psychologicznej – dlaczego jedzenie bywa skomplikowane?
- Odżywienie i odżywianie – co jest priorytetem w żywieniu dziecka?
- Wpływ naszej psychiki, emocji na odczuwanie jedzenia
- Kompetencje rodzica i dziecka w żywieniu
- Psychologiczne i behawioralne przyczyny niejedzenia u dzieci
- Atmosfera w czasie posiłku, emocje pojawiające się przy jedzeniu – czego uczy się dziecko, jak wpływają na apetyt u dziecka
- Terapia karmienia – efekty psychologiczne
- Wspieranie rodzica dziecka z trudnościami w jedzeniu:
- zrozumienie perspektywy rodzica
- lęk, frustracja, złość – skąd się biorą te emocje
- co pomaga rodzicowi zmienić podejście
- poczucie winy – blokada zmian
- Zalecenia dla rodzica – jak je formułować, by zostały wprowadzone w życie
(podstawy dialogu motywacyjnego)
Podczas Kursu zapewniamy:
- materiały dydaktyczne w formie papierowej lub elektronicznej
- przerwy kawowe, przekąski, napoje
- lunch
- bezpłatny parking
Zobacz relację z październikowego szkolenia z Zuzanną Antecką