Zintegrowany trening pisania SIhand
DATA: 14-15.09.2024 *
DLA KOGO: pedagogów, psychologów, terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów, logopedów, ortoptystów
MIEJSCE: Kraków (siedziba organizatora lub inne miejsce wyznaczone na terenie Krakowa).
ILOŚĆ MIEJSC: ograniczona
CZAS TRWANIA: 2 dni
CENA: 1800 zł/os
WPISOWE: 500 zł/os płatne przy aplikowaniu na kurs (wpisowe nie podlega zwrotowi w przypadku rezygnacji z kursu).
PROWADZĄCA:
Pedagog, ortoptysta, terapeuta zajęciowy, terapeuta integracji sensorycznej.
Założycielka Orticus Centrum Terapii Widzenia i Rozwoju.
OPIS KURSU:
Trening pisania to nie tylko ślaczki!
Prawdziwa praca zaczyna się od ciała dziecka a dokładniej od stóp.
Program pracy SIhand po raz pierwszy został opisany w 2018 roku w dwóch czasopismach. Uzyskał wiele pozytywnych opinii od specjalistów z różnych środowisk naukowych, dydaktycznych oraz terapeutycznych.
dr n. med. Agnieszka Rosa: co mnie skłoniło do pracowania tego programu?
- Wiemy jak rozwija się chwyt u dziecka, ale czy wiemy jakie umiejętności sensomotoryczne dziecko musi nabyć aby wskoczyć na kolejny etap rozwoju grafomotorycznego?
- Brakowało mi solidnych norm w rozwoju umiejętności grafomotorycznych. Obserwując dzieci opracowałam wzorce grafomotoryczne, które wnoszą znacznie więcej niż analiza chwytu pisarskiego.
- Jak mamy opracowane wzorce znacznie łatwiej jest opisać odstępstwa. Nieprawidłowy chwyt to już jest konsekwencja czegoś.
Program SIhand zakłada:
- Stymulowanie rozwoju dziecka zgodnego z neurofizjologicznymi prawami rozwoju
- Rozwijanie prawidłowych wzorców ruchu z zakresu dużej oraz małej motoryki
- Rozwijanie prawidłowego wzorca ruchu czynności grafomotorycznych
- Analizę rozwoju sensomotorycznego
- Analizę funkcji pisania oraz posługiwania się innymi narzędziami
- Terapię ręki
- Trening funkcji pisania
- Korekcję nieprawidłowego chwytu pisarskiego
Program:
- Założenia koncepcji SIhand.
- Rozwój wzorców grafomotorycznych u dziecka od 3 do 6 roku życia na podstawie badań własnych.
- Jak określić odstępstwa od normy w rozwoju wzorca grafomotorycznego.
- Diagnostyka wzorca grafomotorycznego na bazie Arkusza Zintegrowanego treningu pisania SIhand.
- Kiedy i jak korygować chwyt pisarski u dziecka?
- Rola widzenia w rozwoju funkcji motorycznych i grafomotorycznych.
- Kiedy wsparcie a kiedy terapia ręki? Jak stosować opaskę grafomotoryczną w terapii trudności grafomotorycznych.
Podczas kursu zapewniamy:
- materiały szkoleniowe,
- przerwy kawowe, przekąski, napoje,
- lunch,
- bezpłatny parking.
* Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu w przypadku, gdy nie uzbiera się minimalna do zrealizowania szkolenia grupa uczestników, o czym poinformuje do 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia kursu. W przypadku odwołania szkolenia wpłacone pieniądze zostaną zwrócone.