Terapia manualna w zaburzeniach artykulacyjnych


Kurs Terapia manualna w zaburzeniach artykulacyjnych
ROZPOCZĘCIE KURSU:
26 października 2024
CZAS TRWANIA:
2 dni
TERMINY ZJAZDÓW:
  • 26.10.2024
  • 27.10.2024
ID:
TMZA-2024

Regulamin kursu

WPISOWE:

500 zł/os. płatne przy aplikowaniu na kurs

CENA
1,000.00 
Brak wolnych miejsc

PROWADZĄCY:

Prowadząca szkolenie Klara Francuz-Matwiejczyk
Klara Francuz-Matwiejczyk
Fizjoterapeuta - Logopeda

Adres

Kraków   Pokaż mapę

Kategorie

Aktualne , Fizjoterapia

Terapia manualna w zaburzeniach artykulacyjnych – podejście interdyscyplinarne.

DATA: 26-27.10.2024*

DLA KOGO:

  • studenci logopedii
  • osoby rozpoczynające swoją przygodę z logopedią
  • terapeuci, którzy chcą poszerzyć swój warsztat o anatomię, fizjologię i biomechanikę ludzkiego ciała
  • terapeuci, którzy chcą poszerzyć swój warsztat o techniki manualne i szersze, bardziej holistyczne spojrzenie na problemy pacjentów
  • dla fizjoterapeutów, chcących poszerzać swoją wiedza na temat problemów logopedycznych i budować zespoły terapeutyczne

MIEJSCE: Kraków (siedziba organizatora lub inne miejsce wyznaczone na terenie Krakowa).

ILOŚĆ MIEJSC: ograniczona

CZAS TRWANIA: 2 dni , sobota: 10.00-18.00, niedziela- 9.00-13.00:

CENA: 1000 zł/os.

WPISOWE: 500 zł/os. płatne przy aplikowaniu na kurs (wpisowe nie podlega zwrotowi w przypadku rezygnacji z kursu).

PROWADZĄCA: Klara Francuz-Matwiejczyk

 

ZALETY SZKOLENIA:

  • Język i terminologia znana logopedom
  • Prowadzenie przez fizjoterapeutę i logopedę- osobę, która zna specyfikę pracy logopedy i fizjoterapeuty.
  • Zaprezentowanie fizjoterapeutycznego spojrzenia w zaburzeniach logopedycznych
  • Diagnostyka i techniki, które są dopasowane do potrzeb logopedów
  • Nauka jak budować efektywny zespół fizjoterapeuta- logopeda
  • Poznanie mniej znanych manualnych metod pracy z pacjentem, które mogą przyspieszyć lub dopełnić proces terapeutyczny

 

PROGRAM:

Dyslalia okiem fizjoterapeuty

  1. a) Część teoretyczna:
  • Wywiad – jako rozbudowana forma diagnozowania i szczegółowe poznanie historii pacjenta.
  • Nieprawidłowa artykulacja- wyzwanie dla fizjoterapeuty i logopedy.
  • Dlaczego występuje i czym może być spowodowana nieprawidłowa artykulacja? – nawiązanie do ciąży, porodu, pielęgnacji i rozwoju dziecka.
  • Anatomia głowy, szyi, klatki piersiowej i jamy brzucha- funkcja i współpraca poszczególnych struktur anatomicznych -niezbędny zakres anatomii i fizjologii dla logopedy.
  1. b) Część praktyczna:
  • Ocena budowy anatomicznej głowy, twarzy, szyi, klatki piersiowej – ważne punkty w obserwacji holistycznej pacjenta.
  • Palpacja i ocena funkcjonowania wybranych struktur anatomicznych potrzebnych w terapii manualnej dyslali: mięśni, nerwów, powięzi, struktur kostnych.
  1. Jak obserwować ciało pacjenta?
  2. a) Część teoretyczna
  • Postawa i jej wpływ na ustawienie głowy oraz zgryz pacjenta.
  • Obserwacja spontanicznej aktywności dziecka- jako źródło wiedzy o kompensacjach w ciele.
  • Napięcie mięśniowe i jego wpływ na warunki orofacjalne.
  • Zmniejszone czy zwiększone napięcie mięśniowe- jak badać, co obserwować, o co pytać rodziców?
  • Ocena toru oddechowego i rozpoznawanie wzorców zaburzeń w ciele pacjenta.
  • Zaburzenie połykania, żucia, gryzienia- jako problem globalnej pracy ciała.
  1. b) Część praktyczna
  • Ocena postawy ciała.
  • Ocena napięcia mięśniowego.
  • Zabawy, ćwiczenia i techniki normalizujące napięcie mięśniowe w ciele pacjenta.
  • Praca manualna nad torem oddechowym.
  1. Terapia manualna- jak ją stosować w gabinecie logopedycznym?
  2. a) Część teoretyczna
  • Omówienie przepon w ciele i ich funkcjonowanie.
  • Napięcia zlokalizowane w obszarze klatki piersiowej i kręgosłupa- etiologia powstawania i ich wpływ na aparat artykulacyjny.
  • Krtań, kość gnykowa i dno jamy ustnej- omówienie teoretyczne budowy oraz funkcji danego obszaru.
  • Wędzidełko – ocena fizjoterapeutyczna oraz inne przyczyny skrócenia.
  • Współpraca z fizjoterapeutą- jak się komunikować, w jakim obszarze może wspomóc terapię logopedyczną, jak stworzyć efektywny zespół terapeutyczny?
  1. b) Część praktyczna
  • Badanie wybranych struktur oraz techniki pracy manualnej: przepona, klatka piersiowa, obszar szyi, czaszka i twarzoczaszka.

* Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu w przypadku, gdy nie uzbiera się minimalna do zrealizowania szkolenia grupa uczestników, o czym poinformuje  do 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia kursu. W przypadku odwołania szkolenia wpłacone pieniądze zostaną zwrócone.

Brak wolnych miejsc