PROWADZĄCY:
Aleksandra Kaczyńska
Neurologopeda, pedagog specjalnyEwa Wojewoda
Fizjoterapeuta, terapeuta manualnyAdres
Kraków Pokaż mapęStrukturalna terapia neurologopedyczna z anatomią palpacyjną – podejście funkcjonalne
TERMIN: 20-21.05.2023
DLA KOGO: Kurs skierowany jest do logopedów, neurologopedów, fizjoterapeutów, terapeutów SI, którzy chcą poszerzyć wiedzę z zakresu funkcjonowania organizmu na podstawie anatomii.
MIEJSCE: Kraków
LICZBA: ograniczona
CZAS TRWANIA: 2 dni
CENA: 1600 zł
WPISOWE: 600 zł
PROWADZĄCE: Aleksandra Kaczyńska, Ewa Wojewoda
Warunkiem przyjęcia na szkolenie jest ukończenie studiów wyższych na kierunku logopedii, stomatologii, fizjoterapii, terapii pokrewnych z tytułem Terapeuty SI (z tytułem magistra lub licencjata, studenci po 3 roku studiów).
OPIS KURSU :
Kurs skierowany jest do logopedów, neurologopedów, fizjoterapeutów, terapeutów SI, którzy chcą poszerzyć wiedzę z zakresu funkcjonowania organizmu na podstawie anatomii. W warsztacie praktycznym Uczestnicy zostaną zapoznani z zależnościami pomiędzy określonymi dysfunkcjami logopedycznymi a prowadzoną terapią.
Celem szkolenia jest właściwe diagnozowanie problemów logopedycznych na podstawie znajomości anatomicznych struktur, które bezpośrednio wpływają na określone dysfunkcje i dobranie odpowiedniej terapii.
Poprzez stopniowe poznawanie, będziemy przedstawić zależności biomechaniczne, wzajemną topografię tkanek oraz ich powiązania między mięśniami, nerwami, naczyniami a centralnym układem nerwowym.
Program zakłada analizę anatomii głowy, twarzy, szyi w kontekście logopedycznych trudności pacjentów z wyzwaniami w postaci:
- mózgowego porażenia dziecięcego,
- udaru,
- stwardnienia rozsianego , stwardnienia zanikowego bocznego,
- guza mózgu,
- uszkodzenia centralnego układu nerwowego,
- przepukliny oponowo-rdzeniowej,
- zespołów genetycznych,
- dyslalii obwodowych,
- dysfagii, problemów z karmieniem,
- niepełnosprawności sprzężonej.
Anatomia będzie dotyczyć struktur, które wpływają na stawy skroniowo-żuchwowe, ślinienie, problemy z przełykaniem, asymetrię, kręcz szyii, wybranych zaburzeń logopedycznych i stomatologicznych, szczękościsku, nieprawidłowej pozycji spoczynkowej języka.
Program:
- Omówienie typowego i atypowego rozwoju dziecka- sygnały alarmujące. Wytyczne do diagnozy na podstawie przypadków.
- Znaczenie badań diagnostycznych w logopedii i fizjoterapii wraz z wyjaśnieniem. Dokładna analiza danych medycznych pacjentów.
- Anatomia głowy, szyi, tułowia – warsztat praktyczny, topografia i mapa okolicy orofacjalnej.
- Taśmy anatomiczne – jak je poznać? Ćwiczenia praktyczne – warsztatowe.
- Diagnoza pacjenta krok po kroku w ujęciu miofunkcjonalnym wzbogacona filmami instruktażowymi.
- Ocena pacjenta na podstawie testów klinicznych.
- Programowanie terapii krótko i długoterminowej.
- Prowadzenie terapii na podstawie określonej diagnozy i dysfunkcji (przegląd jednostek klinicznych).
- Filmy z praktyki logopedy i fizjoterapeuty (pokaz pełnych terapii).
- Case study – pacjent z trudnością miofunkcjonalną. Diagnoza, terapia, warsztat.
Metody:
- Prezentacja
- Mini-wykład
- Ćwiczenia i doświadczenia
- Analiza doświadczeń
- Dyskusja