Sensoryczne aspekty w autyzmie


Kurs aspekty sensoryczne w autyzmie
ROZPOCZĘCIE KURSU:
21 września 2024
CZAS TRWANIA:
2 dni
TERMINY ZJAZDÓW:
  • 21.9.2024
  • 22.9.2024
ID:
SAWA-2024

Regulamin kursu

WPISOWE:

300 zł/os płatne przy aplikowaniu na kurs

CENA
600.00 

PROWADZĄCY:

Małgorzata Hwang
Terapeuta integracji sensorycznej

Sensoryczne aspekty w autyzmie

DATA: 21-22.09.2024 *

DLA KOGO: terapeutów integracji sensorycznej, pedagogów, psychologów, terapeutów zajęciowych, logopedów, neurologopedów

MIEJSCE: Kraków (siedziba organizatora lub inne miejsce wyznaczone na terenie Krakowa).

ILOŚĆ MIEJSC: ograniczona

CZAS TRWANIA: 2 dni

CENA: 600 zł/os

WPISOWE: 300 zł/os płatne przy aplikowaniu na kurs (wpisowe nie podlega zwrotowi w przypadku rezygnacji z kursu).

 

PROWADZĄCA:  Małgorzata Hwang – Terapeuta integracji sensorycznej, wykładowca

 

OPIS KURSU:

„Nie ma spokoju ani chwili. Wrażenia wciąż oko i ucho męczą. I wtedy właśnie tracę odwagę,

A życie staje się udręką.”  ( Dietmar Zóller, Gdybym mógł z wami rozmawiać)

Ten cytat będzie myślą przewodnią szkolenia, podczas którego przyglądniemy się szczegółowo zagadnieniom związanym z rozwojem procesów integracji sensorycznej u osób w spektrum autyzmu.

Zobaczymy jak zaburzenia na poziomie zmysłów mogą powodować trudności w rozwoju ruchowym dziecka we wszystkich obszarach:

– dużej motoryki (trudności z poruszaniem się, ubieraniem itd.)

– małej motoryki (jedzenie, zabawa)

– motoryki oralnej (nabywanie umiejętności werbalnych).

Zobaczymy jak rozwój propriocepcji i przedsionka wpływa na czucie ciała, budowanie świadomości własnego ciała, a w efekcie wpływa na rozwijanie świadomości siebie i wyodrębniania siebie jako bytu samodzielnego.

Przyglądniemy się zmysłowi interocepcji i zobaczymy jak dużo ma do zdziałania w rozwoju odczuwania emocji, ich kontroli oraz rozwijania procesów samoregulacji.

Zobaczymy jak trudności w modulacji wrażeń dotykowych, słuchowych, węchowych i smakowych mogą zamykać dziecko na kontakt ze światem, ograniczać jego chęć poznawania otoczenia czy wchodzenia w relacje z innymi ludźmi.

Poznanie tych zagadnień to nie wszystko!

Nauczymy się jak pomagać dziecku ze spektrum autyzmu w rozwoju, jakie strategie wykorzystywać podczas pracy terapeutycznej, aby była jak najbardziej efektywna.

PROGRAM:

  1. Autyzm a zaburzenia przetwarzania sensorycznego.
  2. Rejestracja, modulacja bodźców i ich integracja.
  3. Nadwrażliwość sensoryczna i ich rola w ograniczaniu aktywności, a także powodująca wybiórczość pokarmową i kłopoty z jedzeniem.
  4. Interocepcja i jej wpływ na trudności z odczuwaniem emocji, samoregulacją.
  5. Zaburzenia posturalne i dyspraksja.
  6. Strategie postępowania terapeutycznego. Jak wykorzystać wiedzę dotyczącą funkcjonowania zmysłowo-ruchowego osób w spektrum w codziennej pracy logopedy, fizjoterapeuty, nauczyciela.

Podczas kursu zapewniamy:

  • materiały szkoleniowe,
  • przerwy kawowe, przekąski, napoje,
  • lunch,
  • bezpłatny parking.

 

* Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu w przypadku, gdy nie uzbiera się minimalna do zrealizowania szkolenia grupa uczestników, o czym poinformuje  do 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia kursu. W przypadku odwołania szkolenia wpłacone pieniądze zostaną zwrócone.