Triada dziecko-rodzic-jedzenie - trudności w żywieniu małych dzieci z perspektywy psychodietetycznej


ROZPOCZĘCIE KURSU:
25 października 2025
CZAS TRWANIA:
1 dzień
TERMINY ZJAZDÓW:
  • 15.10.2025
ID:
TDRJ-2025

Regulamin kursu

WPISOWE:

300 zł/os płatne przy aplikowaniu na kurs

CENA
1,000.00 

PROWADZĄCY:

dietetyczka i psycholożka
Zuzanna Wędołowska
dietetyk, psycholog

Adres

Kraków   Pokaż mapę

Kategorie

Aktualne , Neurologopedia

Triada dziecko-rodzic-jedzenie – trudności w żywieniu małych dzieci z perspektywy psychodietetycznej

DATA:  25.10.2025*

DLA KOGO: dla specjalistów, którzy współpracują z dziećmi z trudnościami w jedzeniu oraz ich rodzicami (psychologów, logopedów, neurologopedów, terapeutów karmienia, dietetyków, fizjoterapeutów) oraz tych, którzy chcą poszerzyć swoje kompetencje i zbudować nowe umiejętności wspierania dzieci i rodziców.

MIEJSCE: Kraków (siedziba organizatora lub inne miejsce wyznaczone na terenie Krakowa).

ILOŚĆ MIEJSC: ograniczona

CZAS TRWANIA: 1 dzień

CENA: 1000 zł/os.

WPISOWE: 300 zł/os. płatne przy aplikowaniu na kurs (wpisowe nie podlega zwrotowi w przypadku rezygnacji z kursu).

PROWADZĄCA:

mgr Zuzanna Wędołowska – dietetyczka i psycholożka specjalizująca się w żywieniu dzieci do 10. roku życia. Zaraża spokojem i zaufaniem do tego, że istnieje dziecięca potrzeba dobrego odżywiania się. Autorka szkoleń i kursów dla rodziców i specjalistów. Współautorka przewodnika „Rozgryzione. Jak nauczyć dziecko dobrze jeść?”. Od 2015 roku działa                                    w internecie (profil Szpinak robi bleee) wspierając rodziców w radzeniu sobie z trudnościami w żywieniu dzieci. Prowadzi szkolenia dla specjalistów, pomagając im zwiększać kompetencje niezbędne do współpracy z dziećmi i rodzicami.

 

OPIS KURSU:

Szkolenie przedstawia szeroką perspektywę patrzenia na żywienie małych dzieci, która pomaga dogłębniej zrozumieć złożoność relacji, jakie zachodzą między dzieckiem uczącym

się jedzenia a rodzicem próbującym je nakarmić. Skierowane jest do wszystkich specjalistów, którzy współpracują z dziećmi z trudnościami w jedzeniu oraz ich rodzicami (psychologów, logopedów, neurologopedów, terapeutów karmienia, dietetyków, fizjoterapeutów) oraz tych, którzy chcą poszerzyć swoje kompetencje i zbudować nowe umiejętności wspierania dzieci i rodziców. Na kurs zapraszamy osoby pracujące z dziećmi z trudnościami w jedzeniu i szkolące się w tym kierunku.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu Prowadzącej w pracy z tysiącami rodziców (podczas konsultacji indywidualnych i w mediach społecznościowych), posiadanej wiedzy z zakresu psychologii, dietetyki i psychodietetyki, zostało stworzone szkolenie, które pomoże podnieść kompetencje w zakresie wspierania dziecka i rodzica w dobrym żywieniu.

 

Częstą blokadą w pokonaniu trudności żywieniowych u dziecka (niezależnie od ich poziomu i przyczyn) jest brak współpracy między rodzicem, dzieckiem i specjalistą. Nawet najlepsza terapia jest krótkotrwała i przynosi niewielkie efekty, jeżeli nie będzie kontynuowana przez rodzica w domu. Zaopiekowany i wsparty (pod względem emocjonalnym i intelektualnym) rodzic będzie w stanie wspierać swoje dziecko również poza gabinetem.

 

Szkolenie “Triada dziecko-rodzic-jedzenie – trudności w żywieniu małych dzieci z perspektywy psychodietetycznej” pomaga dostrzec możliwe problemy, które pojawiły się w żywieniu  z perspektywy dziecka i rodzica oraz skutecznie wprowadzić niezbędne zmiany.

 

Na szkoleniu zdobędziesz szeroką wiedzę na temat psychologicznych i psychodietetycznych aspektów żywienia małych dzieci. Poznasz mechanizmy, które leżą u podłoża określonych zachowań żywieniowych dzieci i rodziców, a także wzbogacisz swój warsztat specjalisty o praktyczne narzędzia pracy.

 

 

OMAWIANE TEMATY:

DZIECKO 

  • Nauka jedzenia (perspektywa psychorozwojowa):
  • okres rozszerzania diety
  • okres neofobii rozwojowej
  • kształtowanie się tożsamości żywieniowej dziecka
  • rozwój kompetencji żywieniowych dziecka
  • Trudności w jedzeniu a zaburzenia odżywiania
  • zaburzenia żywienia a norma rozwojowa
  • “red flags” w żywieniu dzieci
  • PFD vs. ARFID
  • jedzenie jako relacja z rodzicem
  • wpływ zaburzeń neurorozwojowych (ASD, ADHD) na zachowania żywieniowe dziecka

RODZIC

  • Kompetencje żywieniowe rodziców
  • karmienie responsywne
  • style karmienia
  • struktura posiłków
  • Trudności napotykane przez rodziców
  • błędne schematy myślenia
  • lęk i poczucie winy
  • własne trudne doświadczenia żywieniowe
  • najczęstsze strategie stosowane przez rodziców i ich możliwe konsekwencje
  • Jak wspierać rodziców
  • zasady dobrze przeprowadzonego wywiadu
  • zalecenia dla rodzica – jak je formułować, by zostały wprowadzone w życie (podstawy dialogu motywującego)
  • wielu specjalistów – wiele zaleceń, jak odnaleźć równowagę
  • cel zmian w żywieniu dzieci

Podczas kursu zapewniamy:

  • materiały szkoleniowe,
  • przerwy kawowe, przekąski, napoje,
  • bezpłatny parking.

** Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu lub zmiany terminu kursu w przypadku, gdy nie uzbiera się minimalna do zrealizowania szkolenia grupa uczestników, o czym poinformuje  do 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia kursu. W przypadku odwołania szkolenia wpłacone pieniądze zostaną zwrócone.