Wrażliwe niemowlę a symptomy sensoryczne SensiBaby™ – podsumowanie szkolenia

„Absolutnie już nigdy nie spojrzę na dziecko przez pryzmat zaburzenia. To niszczy relację.”Małgorzata Karga

W dniach 11-12.06.2022 po raz pierwszy w Fizjomed Academy mieliśmy przyjemność gościć Małgorzatę Kargę (Certyfikowany Instruktor Integracji Sensorycznej, fizjoterapeuta) autorytet w świecie terapeutycznym.

W dwudniowym szkoleniu „Wrażliwe niemowlę a symptomy sensoryczne SensiBaby™” uczestniczyli fizjoterapeuci, terapeuci zajęciowi, logopedzi, neurologopedzi, psycholodzy. Terapeuci mieli okazję dowiedzieć się: jakie symptomy sensoryczne mogą występować u wcześniaków, kim jest „high need baby” a kim dziecko „wysoko wrażliwe”, jak trauma i stres determinują funkcjonowanie sensoryczne, jakie techniki regulacji, czy strategie wspomagające samoregulację mogą być pomocne a także jak dokonać oceny wrażliwości sensorycznej dzieci.

Dla jednych ten czas był utwierdzeniem się w swojej zawodowej ścieżce, dla innych odkryciem jej na nowo czy odkryciem siebie jako „wysoko wrażliwego” terapeuty. Dla wszystkich, jednogłośnie był to weekend z niesamowitą osobowością, niezwykle doświadczonym terapeutą i pełnym empatii człowiekiem.

W naszym odczuciu to nie było tylko szkolenie. To był czas wymiany doświadczeń, rozmów – często burzliwych i emocji, w których centrum był mały człowiek i jego rodzina. Mamy nadzieję, że po tym spotkaniu bliżej nam będzie do zaopiekowania się dzieckiem i jego potrzebami a nie diagnozą.

Opinie uczestników:

• „Ogromna wiedza i doświadczenie prowadzącego – łączenie wiedzy z  różnych dziedzin. Żałuję, że tak krótko trwało szkolenie.”
  • „Bardzo podobało mi się podejście terapeutyczne prowadzącej.”
  • „Teoretyczne kwestie oceniam bardzo dobrze.”
  • „Szkolenie zmieni moje podejście do celów terapii, oczekiwań rodziców, bardziej zadbam o emocje.”
  • „Szkolenie prowadzone przez bardzo doświadczonego instruktora z ogromną wiedzą teoretyczną i praktyczną.”

Zapraszamy do relacji fotograficznej

« 2 z 2 »