Sensoryczne Aspekty Autyzmu – Praktyczne szkolenie dla Specjalistów Pracujących z Dziećmi
Nowe szkolenie „Sensoryczne aspekty w autyzmie” w Fizjomed Academy – unikalna wiedza dla specjalistów
Autorskie szkolenie przygotowane przez mgr Małgorzatę Hwang – pedagoga specjalnego, terapeutę SI – „Sensoryczne aspekty w autyzmie”, po raz pierwszy zostało zaprezentowane w Fizjomed Academy w weekend 21-22.09.2024. Szkolenie, skierowane było do specjalistów zajmujących się diagnozą i terapią dzieci ze spektrum autyzmu, m.in.: terapeutów integracji sensorycznej, pedagogów, psychologów, terapeutów zajęciowych, logopedów, neurologopedów. Program 2dniowego spotkania zapewnił uczestnikom dostęp do najnowszych informacji i technik pracy z dziećmi, które zmagają się z trudnościami sensorycznymi.
Sensoryczne aspekty w autyzmie – dlaczego są tak istotne?
Autyzm to zaburzenie neurorozwojowe, które w znacznej mierze wpływa na percepcję świata przez dziecko. Jednym z kluczowych wyzwań, z jakimi spotykają się dzieci z autyzmem, są różnorodne trudności sensoryczne. Nadwrażliwość na dźwięki, zapachy, dotyk, a nawet światło może prowadzić do silnych reakcji emocjonalnych i utrudniać codzienne funkcjonowanie.
Odpowiednia diagnoza sensoryczna jest kluczowa, aby zrozumieć, jakie bodźce wywołują negatywne reakcje u dziecka. Dlatego szkolenie Małgorzaty Hwang kładło szczególny nacisk na identyfikację tych trudności oraz na praktyczne metody radzenia sobie z nimi. Współczesne podejście do diagnozy wymaga nie tylko uwzględnienia standardowych testów, ale również analizy sensorycznych potrzeb dziecka, co jest niezbędne dla właściwego prowadzenia terapii.
Indywidualne podejście w diagnozie autyzmu
Każde dziecko z autyzmem ma inne potrzeby i wyzwania, dlatego niezwykle ważne jest indywidualne podejście do diagnozy i terapii. Szkolenie „Sensoryczne aspekty w autyzmie” uwzględniało tę różnorodność, podkreślając, że kluczem do sukcesu jest odpowiednie dostosowanie narzędzi diagnostycznych oraz technik terapeutycznych do specyficznych potrzeb każdego pacjenta.
Uczestnicy szkolenia poznali różne strategie radzenia sobie z nadwrażliwościami sensorycznymi, a także techniki, które mogą pomóc w integracji sensorycznej, co jest niezbędne, aby dziecko mogło lepiej funkcjonować w codziennym życiu. Takie podejście jest fundamentem skutecznej terapii, ponieważ tylko dokładne zrozumienie indywidualnych potrzeb dziecka może przynieść oczekiwane rezultaty.
Dlaczego warto uczestniczyć w szkoleniu w Fizjomed Academy?
Autorka szkolenia „Sensoryczne aspekty w autyzmie” – Małgorzata Hwang w swoim programie skupie się na relacyjno-rozwojowym podejściu do dziecka ze spektrum i praktyce. Koncentracja na tych dwóch aspektach jest wynikiem wieloletniego doświadczenia gabinetowego. Małgorzata na co dzień pracuje z dziećmi ze spektrum autyzmu, co daje gwarancję, że uczestnicy zdobędą wiedzę opartą na rzeczywistych doświadczeniach terapeutycznych.
Dla specjalistów zajmujących się diagnozą i terapią dzieci, szkolenie to stanowi nieocenioną wartość, ponieważ dostarcza narzędzi do efektywnej pracy z pacjentami o złożonych potrzebach sensorycznych.
Podsumowanie
Szkolenie „Sensoryczne aspekty w autyzmie” to szkolenie, z którym Małgorzata Hwang zadebiutowała w Fizjomed Academy. Mamy nadzieję, że będzie kontynuowane w naszej placówce. Jest ono idealnym rozwiązaniem dla każdego specjalisty pragnącego zgłębić temat sensoryki w kontekście autyzmu oraz zdobyć praktyczne umiejętności w zakresie diagnozy i terapii dzieci ze spektrum. Odpowiednie rozpoznanie trudności sensorycznych oraz indywidualne podejście do każdego dziecka to klucz do skutecznej terapii i poprawy jakości życia najmłodszych pacjentów.
Opinie uczestników:
- „Zdobyta wiedza z pewnością pomoże mi w zrozumieniu osób autystycznych i pracy z nimi”.
- „Większość materiału była dla mnie znajoma, ale nigdy w taki sposób przedstawiona – nowe rzeczy ciekawe i bardzo odkrywcze.”
- „Moja wiedza uporządkowała się”.
- „Wykorzystam techniki manualne, w swojej pracy.”
- „Wykorzystam podpowiedzi odnośnie aspektów diagnostycznych”
- „Będę zwracała większą uwagę na interocepcję.”
- „Wykorzystanie doświadczeń z uczestnikami szkolenia – bardzo cenna”
- „Będę zwracać uwagę na to jakim typem jest pacjent, aby dostosować do niego ćwiczenia, salę, bodźce itp.”