Strukturalna terapia neurologopedyczna z anatomią palpacyjną – podejście funkcjonalne


Szkolenie Strukturalna terapia neurologopedyczna z anatomią palpacyjną
ROZPOCZĘCIE KURSU:
16 grudnia 2023
CZAS TRWANIA:
2 dni
TERMINY ZJAZDÓW:
  • 16.12.2023
  • 17.12.2023
ID:
STNAP-2023

Regulamin kursu

WPISOWE:

600 zł/os płatne przy aplikowaniu na kurs

CENA
1,600.00 

PROWADZĄCY:

mgr Aleksandra kaczyńska
Aleksandra Kaczyńska
Neurologopeda, pedagog specjalny
Mgr Ewa Wojewoda
Ewa Wojewoda
Fizjoterapeuta, terapeuta manualny

Adres

Kraków   Pokaż mapę

Kategorie

Neurologopedia

Strukturalna terapia neurologopedyczna z anatomią palpacyjną – podejście funkcjonalne

TERMIN: 16-17.12.2023

DLA KOGO: Kurs skierowany jest do logopedów, neurologopedów, fizjoterapeutów, terapeutów SI, którzy chcą poszerzyć wiedzę z zakresu funkcjonowania organizmu na podstawie anatomii.

MIEJSCE: Kraków

LICZBA: ograniczona

CZAS TRWANIA: 2 dni

CENA: 1600 zł

WPISOWE: 600 zł

PROWADZĄCE: Aleksandra Kaczyńska, Ewa Wojewoda

Warunkiem przyjęcia na szkolenie jest ukończenie studiów wyższych na kierunku logopedii, stomatologii, fizjoterapii, terapii pokrewnych z tytułem Terapeuty SI (z tytułem magistra lub licencjata, studenci po 3 roku studiów).

ℹ KFS/BUR: W Fizjomed Academy istnieje możliwość uzyskania dofinansowania na kursy ze środków Bazy Usług Rozwojowych (BUR) oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS).SPRAWDŹ

OPIS KURSU :

Kurs skierowany jest do logopedów, neurologopedów, fizjoterapeutów, terapeutów SI, którzy chcą poszerzyć wiedzę z zakresu funkcjonowania organizmu na podstawie anatomii.  W warsztacie praktycznym Uczestnicy zostaną zapoznani z zależnościami pomiędzy określonymi dysfunkcjami logopedycznymi a prowadzoną terapią.

Celem szkolenia jest właściwe diagnozowanie problemów logopedycznych na podstawie znajomości anatomicznych struktur, które bezpośrednio wpływają na określone dysfunkcje i dobranie odpowiedniej terapii.

Poprzez stopniowe poznawanie, będziemy przedstawić zależności biomechaniczne, wzajemną topografię tkanek oraz ich powiązania między mięśniami, nerwami, naczyniami a centralnym układem nerwowym.

 

Program zakłada analizę anatomii głowy, twarzy, szyi w kontekście logopedycznych trudności pacjentów z wyzwaniami w postaci:

  • mózgowego porażenia dziecięcego,
  • udaru,
  • stwardnienia rozsianego , stwardnienia zanikowego bocznego,
  • guza mózgu,
  • uszkodzenia centralnego układu nerwowego,
  • przepukliny oponowo-rdzeniowej,
  • zespołów genetycznych,
  • dyslalii obwodowych,
  • dysfagii, problemów z karmieniem,
  • niepełnosprawności sprzężonej.

Anatomia będzie dotyczyć struktur, które wpływają na stawy skroniowo-żuchwowe, ślinienie, problemy z przełykaniem, asymetrię, kręcz szyii, wybranych zaburzeń logopedycznych i stomatologicznych, szczękościsku, nieprawidłowej pozycji spoczynkowej języka.

Program:

  1. Omówienie typowego i atypowego rozwoju dziecka- sygnały alarmujące. Wytyczne do diagnozy na podstawie przypadków.
  2. Znaczenie badań diagnostycznych w logopedii i fizjoterapii wraz z wyjaśnieniem. Dokładna analiza danych medycznych pacjentów.
  3. Anatomia głowy, szyi, tułowia – warsztat praktyczny, topografia i mapa okolicy orofacjalnej.
  4. Taśmy anatomiczne – jak je poznać? Ćwiczenia praktyczne – warsztatowe.
  5. Diagnoza pacjenta krok po kroku w ujęciu miofunkcjonalnym wzbogacona filmami instruktażowymi.
  6. Ocena pacjenta na podstawie testów klinicznych.
  7. Programowanie terapii krótko i długoterminowej.
  8. Prowadzenie terapii na podstawie określonej diagnozy i dysfunkcji (przegląd jednostek klinicznych).
  9. Filmy z praktyki logopedy i fizjoterapeuty (pokaz pełnych terapii).
  10. Case study – pacjent z trudnością miofunkcjonalną. Diagnoza, terapia, warsztat.

Metody:

  • Prezentacja
  • Mini-wykład
  • Ćwiczenia i doświadczenia
  • Analiza doświadczeń
  • Dyskusja