Trudności w jedzeniu z perspektywy potencjalnie traumatycznego doświadczenia. Rola podejścia opartego na relacjach


Szkolenie z Małgorzatą Tchurz
ROZPOCZĘCIE KURSU:
4 października 2024
CZAS TRWANIA:
2 dni
TERMINY ZJAZDÓW:
  • 4-5.10.2024
ID:
TJPT-2023

Regulamin kursu

WPISOWE:

400 zł płatne przy aplikowaniu na kurs

CENA
980.00 

PROWADZĄCY:

Małgorzata Tchurz
Psychotraumatolog, pedagog

Adres

Kraków   Pokaż mapę

Kategorie

Aktualne , Neurologopedia

Trudności w jedzeniu z perspektywy potencjalnie traumatycznego doświadczenia. Rola podejścia opartego na relacjach.

TERMIN: 4-5.10.2024

DLA KOGO: Neurologopedzi, logopedzi, fizjoterapeuci, terapeuci zajęciowi, pielęgniarki, psycholodzy

MIEJSCE: Kraków

LICZBA: ograniczona

CZAS TRWANIA:

  • piątek 10:00-16:15
  • sobota 10:00-14:30/15:00

CENA: 980/os

WPISOWE: 400zł/os.płatne przy aplikowaniu na kurs (wpisowe nie podlega zwrotowi w przypadku rezygnacji z kursu)

PROWADZĄCY:  Małgorzata Tchurz, Psychotraumatolog, CEO

ℹ KFS/BUR: W Fizjomed Academy istnieje możliwość uzyskania dofinansowania na kursy ze środków Bazy Usług Rozwojowych (BUR) oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS).SPRAWDŹ

OPIS KURSU :

Szkolenie,  powstało na bazie doświadczeń w pracy z dziećmi i rodzicami z trudnościami w jedzeniu.

Szkolenie nie da uczestnikom gotowych rozwiązań, protokołów, schematów postepowań, czy niezawodnych narzędzi.

Szkolenie pozwala popatrzeć na trudności jedzeniowe z perspektywy traumy, neurobiologii, relacji i modelu psychoterapii IFS (Internal Family Systems).

Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się czym jest trauma w kontekście mechanizmów neurofizjologicznych oraz relacji.

Poznają naturalny proces nauki jedzenia i tego, jaką rolę odgrywa w nim stres oraz wspierająca relacji z opiekunem. Dowiedzą się, jak trudności w jedzeniu mogą być potencjalnie traumatycznym doświadczeniem zapętlającym dziecko, rodzica w reakcjach na stres i niebezpieczeństwo.

 

Dla Kogo:

Jeśli jesteś specjalistą, który:

  • Pracuje z dzieckiem z trudnościami z jedzeniu w jakimkolwiek obszarze, ale chciałby lepiej zrozumieć, jego reakcje.
  • Czuje potrzebę szerszego popatrzenia na wyzwania i potrzeby dziecka i rodzica z trudnościami w jedzeniu, zrozumienia ich i dopasowania do nich swoich działań
  • Chce pracować w podejściu relacyjnym, uważnym na potencjalną traumę.
  • Daje rodzinie zalecenia, stawia wyzwania, motywuje, ale czuje, że to nie wystarcza
  • Chce pomagać dziecku/rodzicowi pokonać wyzwania w jedzeniu jednocześnie okazując szacunek do jego tempa nauki i potrzeb
  • Chce dowiedzieć się, jak trauma wiąże się z trudnościami w jedzeniu
  • Chce poznać mechanizm neurocepcji i jego wpływ na relację z jedzeniem
  • Chce pogłębić wiedzę na temat neurofizjologicznej reakcji na bezpieczeństwo i zagrożenie również w kontekście nauki jedzenia
  • Chce zdobyć podstawowe informacje o tym, jak perspektywa traumy może zmieniać sposób pracy z dzieckiem i rodzicem
  • Chce dowiedzieć się, jakie jest ryzyko retraumatyzacji w pracy z dzieckiem i jak go unikać
  • Potrzebuje upewnić się, że w pracy z rodzinami z trudnościami w jedzeniu najważniejszy jest terapeuta, jego świadomość, zasoby i umiejętność nawiązywania bezpiecznej relacji, a nie techniki czy metody

 

Program szkolenia:

  1. Jak działa trauma
    • Neurocepcja, czyli instynktowny mechanizm wykrywający bezpieczeństwo i zagrożenie
    • Etapy reakcji na stres
    • Kłopotliwa neurocepcji i jej wpływ na relacje z jedzeniem
  2. Układ nerwowy w warunkach bezpieczeństwa i stresu
    • Mózg trójdzielny, Teoria poliwagalna
    • Układ libiczny kształtowany przez doświadczenia: organizacja wokół stresu i porzucenia czy ekploracji i współpracy
    • Neuroficjologia traumy: nadaktywność “Wykrywacza zagrożeń” i “Wieży obserwacyjnej”
  3. Doświadczenie bezpiecznego niebezpieczeństwa w nauce jedzenia, jako podstawa kształtowania bezpiecznej, wspierającej relacji z jedzeniem, sobą i opiekunem
    • Doświadczenia dziecka z jedzeniem w kontekście relacji z opiekunem
  4. Potencjalne traumatyczne doświadczenia w nauce jedzenia czyli przerwanie cyklu “Bezpieczne niebezpieczeństwo” i wpływ na:
    • Relacje z jedzeniem
    • Relacje z własnym głodem
    • Zachowania jedzeniowe
  5. Terapeuta poinformowany o traumie – wpływ koncepcji potencjalnej traumy na pracę z dzieckiem z trudnościami w jedzeniu
    • Świadomość traumy i jej wpływ na pracę z rodziną
    • Fundamenty pracy terapeuty
    • Praca uwzględniająca potencjalnie traumatyczne doświadczenia
    • Analiza przypadku

Metody:

  • Prezentacja
  • Mini-wykład
  • Ćwiczenia i doświadczenia
  • Analiza doświadczeń
  • Dyskusja