Zrozumienie typowego i nietypowego rozwoju sensoryczno-motorycznego jako przewodnik dla rozumowania klinicznego we wczesnej interwencji


ROZPOCZĘCIE KURSU:
6 lutego 2023
CZAS TRWANIA:
4 Dni
TERMINY ZJAZDÓW:
  • 06.02-09.02.2023
ID:
ZTA-2023

Regulamin kursu

WPISOWE:

500zł* płatne przy aplikowaniu na kurs

CENA
2,500.00 

PROWADZĄCY:

Liana Milioti starszy wykładowca NDT-Bobath EBTA
Liana Milioti
WYKŁADOWCA NDT-BOBATH
Atmatzakis Kyriakos
Atmatzakis Kyriakos
WYKŁADOWCA NDT-BOBATH

Adres

Kraków Polska   Pokaż mapę

Kategorie

CSLM , Fizjoterapia

„Zrozumienie typowego i atypowego rozwoju sensoryczno-motorycznego jako przewodnik dla rozumowania klinicznego we wczesnej interwencji”

DLA KOGO JEST TEN KURS?

Kurs skierowany jest w szczególności do nowo wykwalifikowanych i doświadczonych fizjoterapeutów dziecięcych oraz terapeutów zajęciowych, logopedów i neurologopedów prowadzących terapię dzieci i planujących podjęcie pracy z dziećmi w fazie rozwoju w wieku 0-12 miesięcy.

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do sprawdzenia relacji z edycji 2021 https://fizjomedacademy.pl/typowy-i-atypowy-rozwoj-dziecka-a-holistyczne-podejscie-podsumowanie-szkolenia/

CEL KURSU:

Kurs koncentruje się na ogólnym i delikatnym rozwoju sensoryczno-motorycznym. Celem jest przekazanie terapeutom pracującym z dziećmi w wieku od 0 do 2 lat podstawowej wiedzy teoretycznej i praktycznej oraz zrozumienia ogólnego i drobnego rozwoju sensoryczno-motorycznego oraz podstawowych mechanizmów wpływających na typowy i nietypowy rozwój.

FORMAT KURSU:

Kurs składa się z zajęć teoretycznych (wykłady), zajęć praktycznych (warsztaty), studia przypadków (rozwiązywanie problemów „solving”), ocenie na żywo oraz pokazów terapii, a także dyskusji.

Na czas zajęć praktycznych potrzebna będzie odpowiednia odzież oraz lalka treningowa.

ℹ KFS: Sprawdź możliwość dofinansowania kursów przez Krajowy Fundusz Szkoleniowy https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia/krajowy-fundusz-szkoleniowy

 

PO ODBYCIU KURSU UCZESTNICY ZYSKAJĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Rozpoznawania głównych zaburzeń rozwojowych obserwowanych u dzieci w wieku od 0 do 2 lat.
  • Zrozumienia wszystkich aspektów typowego rozwoju i interakcji między nimi.
  • Zrozumienia roli systemów sensorycznych w rozwoju motorycznym.
  • Rozpoznawania głównych czynników i mechanizmów wpływających na typowy i nietypowy rozwój.
  • Zidentyfikowania kolejności zdarzeń w typowym rozwoju.
  • Zrozumienie zależności między rozwojem małej i dużej motoryki oraz motoryki oralnej.
  • Określenia na podstawie obserwacji niemowlęcia, czy jego rozwój motoryczny jest adekwatny do wieku.
  • „Prognozowania” konsekwencji wystąpienia nieprawidłowego napięcia mięśniowego w przyszłości.
  • Stosowania podstawowych zasad oceny rozwoju dzieci w wieku od 0 do 2 lat.
  • Umiejętność, jak wykorzystać wyniki oceny do ustalenia odpowiednich, znaczących i realistycznych celów funkcjonalnych w terapii oraz do skonstruowania skutecznego planu interwencji terapeutycznej.
  • Umiejętność poinstruowania rodziców dziecka, pokazując sposoby właściwej pielęgnacji i opieki oraz doboru odpowiednich sprzętów pomocnych w codziennej pielęgnacji dziecka.

 

HARMONOGRAM ZAJĘĆ:

Szczegółowy program dzienny zostanie przekazany uczestnikom na 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.

https://www.youtube.com/watch?v=n1cXdbjLRJw