PROWADZĄCY:
Liana Milioti
WYKŁADOWCA NDT-BOBATHAtmatzakis Kyriakos
WYKŁADOWCA NDT-BOBATHAdres
Kraków Polska Pokaż mapę„Zrozumienie typowego i atypowego rozwoju sensoryczno-motorycznego jako przewodnik dla rozumowania klinicznego we wczesnej interwencji”
DLA KOGO JEST TEN KURS?
Kurs skierowany jest w szczególności do nowo wykwalifikowanych i doświadczonych fizjoterapeutów dziecięcych oraz terapeutów zajęciowych, logopedów i neurologopedów prowadzących terapię dzieci i planujących podjęcie pracy z dziećmi w fazie rozwoju w wieku 0-12 miesięcy.
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do sprawdzenia relacji z edycji 2021 https://fizjomedacademy.pl/typowy-i-atypowy-rozwoj-dziecka-a-holistyczne-podejscie-podsumowanie-szkolenia/
CEL KURSU:
Kurs koncentruje się na ogólnym i delikatnym rozwoju sensoryczno-motorycznym. Celem jest przekazanie terapeutom pracującym z dziećmi w wieku od 0 do 2 lat podstawowej wiedzy teoretycznej i praktycznej oraz zrozumienia ogólnego i drobnego rozwoju sensoryczno-motorycznego oraz podstawowych mechanizmów wpływających na typowy i nietypowy rozwój.
FORMAT KURSU:
Kurs składa się z zajęć teoretycznych (wykłady), zajęć praktycznych (warsztaty), studia przypadków (rozwiązywanie problemów „solving”), ocenie na żywo oraz pokazów terapii, a także dyskusji.
Na czas zajęć praktycznych potrzebna będzie odpowiednia odzież oraz lalka treningowa.
PO ODBYCIU KURSU UCZESTNICY ZYSKAJĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- Rozpoznawania głównych zaburzeń rozwojowych obserwowanych u dzieci w wieku od 0 do 2 lat.
- Zrozumienia wszystkich aspektów typowego rozwoju i interakcji między nimi.
- Zrozumienia roli systemów sensorycznych w rozwoju motorycznym.
- Rozpoznawania głównych czynników i mechanizmów wpływających na typowy i nietypowy rozwój.
- Zidentyfikowania kolejności zdarzeń w typowym rozwoju.
- Zrozumienie zależności między rozwojem małej i dużej motoryki oraz motoryki oralnej.
- Określenia na podstawie obserwacji niemowlęcia, czy jego rozwój motoryczny jest adekwatny do wieku.
- „Prognozowania” konsekwencji wystąpienia nieprawidłowego napięcia mięśniowego w przyszłości.
- Stosowania podstawowych zasad oceny rozwoju dzieci w wieku od 0 do 2 lat.
- Umiejętność, jak wykorzystać wyniki oceny do ustalenia odpowiednich, znaczących i realistycznych celów funkcjonalnych w terapii oraz do skonstruowania skutecznego planu interwencji terapeutycznej.
- Umiejętność poinstruowania rodziców dziecka, pokazując sposoby właściwej pielęgnacji i opieki oraz doboru odpowiednich sprzętów pomocnych w codziennej pielęgnacji dziecka.
HARMONOGRAM ZAJĘĆ:
Szczegółowy program dzienny zostanie przekazany uczestnikom na 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
https://www.youtube.com/watch?v=n1cXdbjLRJw